Tuesday 27 November 2007

"Nimic nu-i al meu"

(...) "Tot ce ştiu, am învăţat de la alţii. Toate lucrurile de care mă servesc sunt opera altuia — şi ce însemnează dacă le-am plătit?

Dacă vreau să mă mişc, am nevoie de maşini fabricate de alţii şi conduse de alte mâini. Sunt silit să vorbesc o limbă pe care n-am inventat-o eu; şi cei dinainte de mine îmi impun, fără voia mea, gusturile, sentimentele, prejudecăţile lor. Dacă demontez Eul meu bucată cu bucată, regăsesc mereu fragmente care provin din afară şi fiecăreia aş putea să-i pun eticheta originii sale.

Aparţin unei clase, unui popor, unei rase şi nu reuşesc niciodată să evadez, orice aş face, din marginile pe care eu le-am trasat. Orice idee nu-i decât un ecou, orice gest un plagiat. Pot să îndepărtez prezenţa oamenilor, dar o mare parte din ei continuă să trăiască, invizibili, în mine, rămas singur." (...)

G. Papini, Gog

... foarte multe din cuvintele de aici mi se potrivesc perfect mie si insemnarilor mele viitoare - chiar daca in mare parte ideile sunt originale, orice poate fi pus sub semnul intrebarii.

2 comments:

Stephen G. said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ce tare mihai, ai citit cartea sau doar ai gasit pasajul? Am citit Viata lui Isus, tre sa o citesti si tu. Tot Papini.